Doru Hnatiuc: „Biblia ne spune că [Isus] a fost pe deplin Dumnezeu şi pe deplin om. Natura dumnezeiască n-a fost știrbită, natura omenească, de om, a fost deplină. Nu s-au amestecat, a fost Dumnezeu cu adevărat și om cu adevărat.”
Min. 55.22
youtube.com/watch?v=SheteCffC8I&t=3355s
De fapt, Conciliul de la Calcedon (451) ne spune, principala erezie combătută de acest sinod ecumenic fiind monofizismul (concepție răspîndită de Eutihie și Dioscor), care afirma că în Isus Hristos ar fi doar firea divină.
Și are de a face cu TEOLOGIA, nu cu biblicismul – superficial, populist, antiintelectualist și nonteologic – practicat de predicatorii (palavragii) din unitățile administrativ-eclesiale din ghetoul pocăiesc.
„Accentul definiției calcedoniene pe unitatea persoanei lui Hristos și pe dubla Sa natură a pus temelia unui standard extrem de important pentru viața creștină în lume.” (p. 85)
Momente cruciale din istoria Bisericii – Mark A. Knoll, Editura Casa Cărţii, Oradea, 2020, 359 p.
Nu avem acces direct la adevăr, ci doar prin interpretare.
Marius Cruceru (05.06.2009): „Prima sarcină a teologiei este să folosească corect cuvintele.”
Din seria REPLICI
Despre practica excomunicării – Replică lui Vasile Filat
Postmodernism – Replică lui Iosif Țon
Atenție la lipsa de mînie – Replică unui articol apărut pe blogul lui Daniel Brânzei
Behăitul evanghelicilor români – Replică lui Samy Tuțac
Despre conflict – Replică lui Andrei Jurescu
Amabilitatea, un concept ambiguu – Replică lui Mihai Huşanu
Tolba cu tîmpenii (000088) – Replică lui Chris
Zeciuiala – Replică lui Vladimir Pustan
Templul Duhului Sfînt – Replică lui Marius Cruceru
Patologie baptistă – Replică la articolul lui Marius Cruceru despre provocările baptiștilor din acești ani
Despre Biserica Providența Oradea – Replică lui Iosif Țon
De ce să (NU) mergem la biserică – Replică lui Peter Rong și lui Samy Tuțac
Despre curaj, adevăr și responsabilitate – Replică lui Samy Tuțac
Să nu fim doar morali, ci spirituali – Replică lui Florin Ianovici
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Viorel Iuga
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Alex Neagoe
Fundamentele Bisericii – Replică lui Luigi Mițoi
Cînd temeliile se surpă – Replică lui Vasile Taloș
Referendumul NU este buricul Împărăției lui Dumnezeu – Replică lui Viorel Iuga
Isus NU e Învațătorul, ci Domnul și Mîntuitorul – Replică lui Luigi Mițoi
Despre FUNDAMENTELE Bisericii – Replică lui Romică Iuga
Despre polemică – Replică lui Samy Tuțac
Nemernicul clișeu „Post și rugăciune” – Replică lui Samy Tuțac
Legătura frăţească NU este primul stîlp al activității bisericii – Replică lui Cristian Ionescu
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Cristian Ionescu
Este clădirea BBSO „Casa Domnului”? NU! – Replică lui Cristian Sonea
Despre judecată – Replică lui Răsvan Cristian Stoica
Ce (nu) este biserica. Întoarcerea la Adevăr (1) – Replică lui Cristian Ionescu
În teologia creștină Casa lui Dumnezeu nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Cristian Ionescu
În teologia creștină Casa lui Dumnezeu nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Paul Negruț Despre biserica care (NU) există – Replică lui Cristian Ionescu
Reducționismul pocăiesc: Despre rugăciune – Replică lui Toni Berbece
Reducționismul pocăiesc: Despre dragoste – Replică lui Iuliu Centea şi Lucian Ciupe (și Anthony Quinn și Marin Preda)
Reducționismul pocăiesc: Despre pocăință – Replică lui Marius Cruceru
Prodocens Media NU transmite valorile creștine autentice – Replică lui Vasile Bel și Viorel Iuga
Pocăiţii şi Cazul Cristi Dănileț – Replică lui Bebe Ciaușu
Pocăiţii şi Cazul Cristi Dănileț (2) – Replică lui Alexandru Terlea
Reducționismul pocăiesc: Isus-ismul – Replică lui Iosua Faur
Reducționismul pocăiesc: Despre festivism şi triumfalism – Replică pentru BBSO
A republicat asta pe RomaniaEv.
ApreciazăApreciază