STOP mersului la biserică – Replică lui Valentin Făt

„În fiecare duminică dimineața, îmbrăcați în hainele noastre bune, părăsim casa pământească, preț de câteva ore, pentru a fi împreună cu frații și surorile noastre.”

facebook.com/294648260641674/posts/4370710156368777

Propaganda ideologică produce demenţă utopică.

Modul în care Valntin Făt vorbeşte despre conceptul de BISERICĂ este nonteologic.

Unităţile administrativ-eclesiale din ghetoul pocăiesc, dominat de devoționalism superficial, populist, antiintelectualist și nonteologic, nu se apropie de imaginea utopică nonteologică pe care o prezintă Valentin Făt.

În teologia creștină nu există conceptul de BISERICĂ cu referire la un loc.

„Ar trebui să fie un loc al mângâierii și al încurajării”, scrie netulburatul Valentin Văt, în detrimentul conceptului TEOLOGIC care accentuează ORGANICITATEA organismului eclesial.

‘Mersul la biserică’ e un concept nonlogic şi nonteologic: BISERICA merge la… biserică.

În „Anunț pentru membrii și aparținătorii Bisericii Creștine Baptiste EMANUEL din Oradea” (din 2020), asumat de cei 4 pastori, apare sintagma „curtea Casei de rugăciune a Bisericii Emanuel”.

NU curtea Bisericii Emanuel, cum se exprimă colocvial oamenii.

STOP MERSULUI LA BISERICĂ este titlul unei cărţi scrise de Larry Pyle, fost pastor principal timp de 20 de ani, care afirmă foarte clar:

– Tradiţia ‘de a merge la biserică’ a devenit una din cele mai distrugătoare arme în mîna duşmanului.

– Acest concept al ‘mersului la biserică’ a cauzat o paralizie serioasă a trupului lui Hristos în domenii cum ar fi cel al evanghelizării, închinării şi modului de viaţă creştină zilnică.

Vezi:

Stop mersului la biserică

 

Din seria REPLICI

Despre practica excomunicării – Replică lui Vasile Filat
Postmodernism – Replică lui Iosif Țon
Atenție la lipsa de mînie – Replică unui articol apărut pe blogul lui Daniel Brânzei
Behăitul evanghelicilor români – Replică lui Samy Tuțac
Despre conflict – Replică lui Andrei Jurescu
Amabilitatea, un concept ambiguu – Replică lui Mihai Huşanu
Tolba cu tîmpenii (000088) – Replică lui Chris
Zeciuiala – Replică lui Vladimir Pustan
Templul Duhului Sfînt – Replică lui Marius Cruceru
Patologie baptistă – Replică la articolul lui Marius Cruceru despre provocările baptiștilor din acești ani
Despre Biserica Providența Oradea – Replică lui Iosif Țon
De ce să (NU) mergem la biserică – Replică lui Peter Rong și lui Samy Tuțac
Despre curaj, adevăr și responsabilitate – Replică lui Samy Tuțac
Să nu fim doar morali, ci spirituali – Replică lui Florin Ianovici
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Viorel Iuga
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Alex Neagoe
Fundamentele Bisericii – Replică lui Luigi Mițoi
Cînd temeliile se surpă – Replică lui Vasile Taloș
Referendumul NU este buricul Împărăției lui Dumnezeu – Replică lui Viorel Iuga
Isus NU e Învațătorul, ci Domnul și Mîntuitorul – Replică lui Luigi Mițoi
Despre FUNDAMENTELE Bisericii – Replică lui Romică Iuga
Despre polemică – Replică lui Samy Tuțac
Nemernicul clișeu „Post și rugăciune” – Replică lui Samy Tuțac
Legătura frăţească NU este primul stîlp al activității bisericii – Replică lui Cristian Ionescu
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Cristian Ionescu
Este clădirea BBSO „Casa Domnului”? NU! – Replică lui Cristian Sonea
Despre judecată – Replică lui Răsvan Cristian Stoica
Ce (nu) este biserica. Întoarcerea la Adevăr (1) – Replică lui Cristian Ionescu
În teologia creștină Casa lui Dumnezeu nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Cristian Ionescu
În teologia creștină Casa lui Dumnezeu nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Paul Negruț Despre biserica care (NU) există – Replică lui Cristian Ionescu
Reducționismul pocăiesc: Despre rugăciune – Replică lui Toni Berbece
Reducționismul pocăiesc: Despre dragoste – Replică lui Iuliu Centea şi Lucian Ciupe (și Anthony Quinn și Marin Preda)
Reducționismul pocăiesc: Despre pocăință – Replică lui Marius Cruceru
Prodocens Media NU transmite valorile creștine autentice – Replică lui Vasile Bel și Viorel Iuga
Pocăiţii şi Cazul Cristi Dănileț – Replică lui Bebe Ciaușu
Pocăiţii şi Cazul Cristi Dănileț (2) – Replică lui Alexandru Terlea
Reducționismul pocăiesc: Isus-ismul – Replică lui Iosua Faur
Reducționismul pocăiesc: Despre festivism şi triumfalism – Replică pentru BBSO
Despre ce (NU) zice Biblia – Replică lui Doru Hnatiuc
Despre simpatii (şi antipatii) – Replică lui Nicolae Geantă

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s