PROTESTEZ – 69. Vine Paştele? Nu! Vine ÎNVIEREA

Scriam pe Facebook în aprilie 2019:

Liturgizarea sarbatorilor muta momentul evenimential de pe palierul istoric pe palierul „spiritualizarii” perimetrelor semantice.

Astfel, Pastele nu e contextualizat istoric, ca fiind MAI INTII o sarbatoare evreiasca si apoi o sarbatoare a crestinilor si, MAI ALES, o anticipare a Escatonului.

Cine se intoarce la Dumnezeu de Paste (sau de Craciun)?…

Toate bucatelele comemorarii sint la locul loc intr-un puzzle pervertit propagandistic, anistoric si nonescatologic.
De ce exista a doua zi de Paste, care de fapt se refera la a doua zi de INVIERE (ca Pastele, Mielul jertfit, care poarta pacatele omenirii, a fost sacrificat vinerea)?

Și: Sînt împotriva folosirii Sărbătorilor pascale într-un mod propagandistic, anistoric și nonescatologic. (19.04.2019)

(După ce scrisesem în ianuarie: Craciunul, sarbatoare pseudocrestina a capitalismului imperialist, aniversata muiereste, americanos si nonescatologic…)

E vorba, adică, de caracterul infantil al ghetoului pocăiesc, de devoționalismul superficial, populist, antiintelectualist și nonteologic care domină unitățile administrativ-eclesiale din ghetoul pocăiesc.

Mediocritatea ca păcat…

Vine Paștele? Nu! Vine ÎNVIEREA!

Pocăiții sînt prinși între cruce și mormînt, cu o detentă spirituală nu prea amplă, se bucură de lucrurile mărunte, de ce să-și dea peste cap zona de confort, a cărei exprimare vizibilă e duminica dimineață?

Sărbătorile pascale la creștini nu se încheie cu Paștele (ca la evrei), ci cu ÎNVIEREA.

Isus nu a venit doar să moară pentru păcatele omenirii, ci și să fie Al Doilea Adam, pîrga celor adormiți.

Isus nu a venit să înființeze vreo religie, ci să mărturisească despre adevăr, proclamînd POCĂINȚA și ÎMPĂRĂȚIA.

Isus a spus: „Voi sînteţi lumina lumii. O cetate aşezată pe un munte nu poate să rămînă ascunsă.” (Matei 5:14)

E uimitor cît de ascunse sînt bisericile pocăieşti…

Pe contul YouTube al Bisericii Baptiste Providența din Oradea sînt 2 postări în anul 2021 – 3 ianuarie și 2 mai.

Cel puțin pe Internet – cel mai mare spațiu deschis al omenirii – BB Providența e ascunsă bine.

Protestez față de ‘adormirea’ BB Providenţa pe Internet.

Cică:

„Cine suntem?

Suntem o biserică formată în jurul Cuvântului lui Dumnezeu, atentă la nevoile celor din jur și implicată în transformarea societății.

Valorile pe care le prețuim și le promovăm sunt:

Cuvântul lui Dumnezeu – studiem și predicăm Scriptura
Ucenicia – investim în generații noi de slujitori
Părtășia – dezvoltăm relații puternice, profunde și reale
Slujirea – modul practic prin care arătăm aceste valori”

http://providentaoradea.ro/despre-noi

E plin internetul evanghelic de astfel de declaraţii neacoperite în realitate.

Protestez față de festivismul şi triumfalismul, ajunse la cote înalte, din unităţile administrativ-eclesiale ale ghetoului pocăiesc.

Alin Cristea, 54 de ani

15 ani de blogging, peste 100 de bloguri, peste 100.000 de postări, peste 13.000 Tweets (Twitter), activitate zilnică AMPLĂ pe Facebook

Creștin postprotestant, evanghelic moderat – baptist postconservator

Blogger, catrenist, golan 2017

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului RomaniaEv, al 3-lea blog din seria România Evanghelică, lansat în 30 septembrie 2021, de ziua lui Iosif Țon, care a împlinit 87 de ani

1. România Evanghelică (2008-2016)
49.000 postări
http://romaniaevanghelica.wordpress.com

2. RoEvanghelica (2016-2021)
51.000 postări
http://roevanghelica.wordpress.com

3. RomaniaEv (lansat în 30 septembrie 2021, ziua lui Iosif Țon)
4.500 postări
https://romaniaev.wordpress.com

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

„Alin imi plac la nebunie mesajele tale teologice ce proving din enciclopedia experientei tale, imi plac ca nu sunt biased, nu ai nici o influenta, you go sola Scriptura! Mi-ar place sa citesc o carte teologica marca Alin Cristea, teologie pura.” (Felix Macovei, 21 august 2017)

„Alinierea gandirii cu exprimarea verbala/in scris. Nu am intalnit pe nimeni care sa fie atat de deschis sa descrie ce gandeste (poate pentru ca ei considera ca e nepotrivit sau nu e relevant)…dar asta inseamna sinceritate si in parte, umblare in lumina. Noi…restul..ne fortam la o piosenie de suprafata (I’m still fighting with it)” (Darius Ile, 6 iulie 2017)

„Cred ca, prin ce faci tu, reusesti sa aduci un echilibru, intr-o zona extrem de dezechilibrata.

Din ce observ eu, mare parte din evanghelici se arunca in exprimari, pompoase, nerealiste, uneori false ( fie pe fond de necercetare sau lipsa de cultura fie pentru a manipula) si altfel de lucruri de acest gen. Ori tu ai darul de a aduce cu picioarele pe pamant astfel de manifestari…” (Corneliu Paraschiv, 21 decembrie 2017)

„Alin Cristea, neobosit luptător al lui Hristos în mediul virtual.” (Emanuel Adrian Sârbu, 29 octombrie 2019)

„Cel mai mare cronicar evanghelic din România” (2021, )

http//roevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

SCRISOARE DESCHISĂ – Către Biserica Baptistă Nr. 2 din TIMIȘOARA (19.02.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către Adunarea Generală a Asociaţilor (AGA) a Radio Vocea Evangheliei (21.01.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către Biserica Sfânta Treime din BEIUȘ (20.01.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către Biserica Baptistă Iris din CLUJ (20.01.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către evanghelicii, penticostalii și ‘verişorii’ lor din România (16.01.2022)
Loialitate față de adevăr – Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (18.12.2021)
Adevărul și numai adevărul – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Harul din LUGOJ (17.12.2021)
Despre Paul Negruţ – Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (26.07.2021)
Scrisoare deschisă către Comitetul Local Radio Vocea Evangheliei Timişoara şi către Adunarea Generală a Asociaţilor (AGA) a Radio Vocea Evangheliei
Scrisoare deschisă către Ioan Panican (06.02.2019)
Scrisoare deschisă către conducerea Uniunii Penticostale din România (03.09.2018)
https://roevanghelica.wordpress.com/2018/03/11/scrisoare-deschisa-catre-bisericile-care-sarbatoresc-azi-11-martie-ziua-mamei/ (11.03.2018)
PROTESTEZ față de comoditatea spirituală și indiferența civică a baptiștilor și penticostalilor români (22.12.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii români (20.12.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (08.12.2017)
Reformațiunea administrativă și antireformismul spiritual – Scrisoare deschisă către Marius Birgean și Emil Bartoș (11.11.2017)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Din seria REPLICI

Despre practica excomunicării – Replică lui Vasile Filat
Postmodernism – Replică lui Iosif Țon
Atenție la lipsa de mînie – Replică unui articol apărut pe blogul lui Daniel Brânzei
Behăitul evanghelicilor români – Replică lui Samy Tuțac
Despre conflict – Replică lui Andrei Jurescu
Amabilitatea, un concept ambiguu – Replică lui Mihai Huşanu
Tolba cu tîmpenii (000088) – Replică lui Chris
Zeciuiala – Replică lui Vladimir Pustan
Templul Duhului Sfînt – Replică lui Marius Cruceru
Patologie baptistă – Replică la articolul lui Marius Cruceru despre provocările baptiștilor din acești ani
Despre Biserica Providența Oradea – Replică lui Iosif Țon
De ce să (NU) mergem la biserică – Replică lui Peter Rong și lui Samy Tuțac
Despre curaj, adevăr și responsabilitate – Replică lui Samy Tuțac
Să nu fim doar morali, ci spirituali – Replică lui Florin Ianovici
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Viorel Iuga
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Alex Neagoe
Fundamentele Bisericii – Replică lui Luigi Mițoi
Cînd temeliile se surpă – Replică lui Vasile Taloș
Referendumul NU este buricul Împărăției lui Dumnezeu – Replică lui Viorel Iuga
Isus NU e Învațătorul, ci Domnul și Mîntuitorul – Replică lui Luigi Mițoi
Despre FUNDAMENTELE Bisericii – Replică lui Romică Iuga
Despre polemică – Replică lui Samy Tuțac
Nemernicul clișeu „Post și rugăciune” – Replică lui Samy Tuțac
Legătura frăţească NU este primul stîlp al activității bisericii – Replică lui Cristian Ionescu
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Cristian Ionescu
În teologia creștină Casa lui Dumnezeu nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Paul Negruț
Despre biserica care (NU) există – Replică lui Cristian Ionescu
Reducționismul pocăiesc: Despre rugăciune – Replică lui Toni Berbece
Reducționismul pocăiesc: Despre dragoste – Replică lui Iuliu Centea şi Lucian Ciupe (și Anthony Quinn și Marin Preda)
Reducționismul pocăiesc: Despre pocăință – Replică lui Marius Cruceru
Prodocens Media NU transmite valorile creștine autentice – Replică lui Vasile Bel și Viorel Iuga
Pocăiţii şi Cazul Cristi Dănileț – Replică lui Bebe Ciaușu
Pocăiţii şi Cazul Cristi Dănileț (2) – Replică lui Alexandru Terlea
Despre pocăință și SFINȚIRE – Replică lui Paul Negruț
Reducționismul pocăiesc: Isus-ismul – Replică lui Iosua Faur
Reducționismul pocăiesc: Despre festivism şi triumfalism – Replică pentru BBSO
Despre ce (NU) zice Biblia – Replică lui Doru Hnatiuc
Despre simpatii (şi antipatii) – Replică lui Nicolae Geantă
STOP mersului la biserică – Replică lui Valentin Făt
Despre pocăință și SFINȚIRE – Replică lui Andrei Croitoru
Despre post (și teologie) – Replică lui Timotei Rusu (1-3)

Din seria PROTESTEZ

1. PROTESTEZ (26.03.2017)
2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)
4. PROTESTEZ – 1 aprilie 2017 (01.04.2017)
5. PROTESTEZ – Stop mersului la biserică (02.04.2017)
6. PROTESTEZ – 6. Discernămîntul (03.04.2017)
7. PROTESTEZ – 7. Comitetul (03.04.2017)
8. PROTESTEZ – 8. Avanpremieră (04.04.2017)
9. PROTESTEZ – 9. A fost ora 19.00 (04.04.2017)
10. PROTESTEZ – 10. Cazuri și necazuri cu baptiști orădeni în presă (05.04.2017)
11. PROTESTEZ – 11. Puterea cuvintelor sau puterea IDEILOR? (08.04.2017)
12. PROTESTEZ – 12. Adevărul. Introducere (09.04.2017)
13. PROTESTEZ – 13. Adevărul. Alin Cristea (10.04.2017)
14. PROTESTEZ – 14. Adevărul. Teofil Stanciu (11.04.2017)
15. PROTESTEZ – 15. Adevărul. Post-adevăr (12.04.2017)
16. PROTESTEZ – 16. Adevărul. Adevărul nu poate fi compromis (13.04.2017)
17. PROTESTEZ – 17. Joia Mare (14.04.2017)
18. PROTESTEZ – 18. Vinerea Mare. Ghetoizarea (14.04.2017)
19. PROTESTEZ – 19. Sîmbăta Mare. Glorioasa Tăcere (15.04.2017)
20. PROTESTEZ – 20. Învierea. Îngerii (16.04.2017)
21. PROTESTEZ – 21. Ziua Mondială a Libertății Presei (04.05.2017)
22. PROTESTEZ – 22. Cultura protestului (06.05.2017)
23. PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)
24. PROTESTEZ – 24. La Clubul Baptist Providenţa nu e voie în pantaloni scurţi (25.06.2017)
25. PROTESTEZ – 25. Scurte, despre papagali (26.06.2017)
26. PROTESTEZ – 26. Betoane și orhidee (29.06.2017)
27. PROTESTEZ – 27. Betoane și orhidee (2). Și despre deprimanta întîlnire de joia (30.06.2017)
28. PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni (02.07.2017)
29. PROTESTEZ – 29. Betoane și orhidee (4). Și gardieni. Dar onoare? (03.07.2017)
30. PROTESTEZ – 30. Scurte, despre papagali (2) (04.07.2017)
31. PROTESTEZ – 31. Prohibiția Providenței (07.07.2017)
32. PROTESTEZ – 32. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR (04.09.2017)
33. PROTESTEZ – 33. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR. Completări (04.09.2017)
34. PROTESTEZ – 34. Guvernarea eclesială (1). Principii (07.09.2017)
35. PROTESTEZ – 35. Iar n-am fost lăsat să intru în Biserica Baptistă Providența din Oradea (21.10.2017)
36. PROTESTEZ – 36. Adevărul înainte de toate (27.10.2017)
37. PROTESTEZ – 37. Despre o sesizare și despre imaturitate spirituală (09.11.2017)
38. PROTESTEZ – 38. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea (17.11.2017)
39. PROTESTEZ – 39. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (1) (18.11.2017)
40. PROTESTEZ – 40. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (2) (18.11.2017)
41. PROTESTEZ – 41. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (3) (19.11.2017)
42. PROTESTEZ – 42. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (4) (23.11.2017)
43. PROTESTEZ – 43. Gîndirea logică și gîndirea teologică (24.11.2017)
44. PROTESTEZ – 44. Gîndirea logică și gîndirea teologică (2) (25.11.2017)
45. PROTESTEZ – 45. Emanuelizarea Bisericii Providența (25.11.2017)
46. PROTESTEZ – 46. A venit iarna… și la Poarta Pantofiștilor (03.12.2017)
47. PROTESTEZ – 47. Din nou, iarna, la Poarta Pantofiştilor (10.12.2017)
48. PROTESTEZ – 48. Cultele recunoscute sunt persoane juridice de utilitate publică (11.12.2017)
49. PROTESTEZ – 49. How Should We Then Celebrate? (18.12.2017)
50. PROTESTEZ – 50. Biserica Providența, nu ți-e rușine? (23.12.2017)
51. PROTESTEZ – 51. Post-adevărul. Cum NU a fost bătut Alin Cristea în curtea Bisericii Providenţa (25.03.2018)
52. PROTESTEZ – 52. Număr aniversar. Retrospectivă (03.04.2018)
53. PROTESTEZ – 53. Număr aniversar (2). Joia Mare. Contra perspectivismului
54. PROTESTEZ – 54. În duh și în adevăr (08.04.2018)
55. PROTESTEZ – 55. Emanuelizarea Bisericii Providența (2) (05.10.2018)
56. PROTESTEZ – 56. Biserica Providenţa a devenit platformă publică de unde se exprimă marii corupţi ai baptismului românesc (15.12.2018)
57. PROTESTEZ – 57. Terapia memoriei scurte (1) (24.12.2018)
58. PROTESTEZ – 58. Terapia memoriei scurte (2) (09.03.2019)
59. PROTESTEZ – 59. Terapia memoriei scurte (3) (26.06.2019)
60. PROTESTEZ – 60. Postprotestanții față în față cu electoralele (16.11.2019)
61. PROTESTEZ – 61. A venit vremea (21.03.2020)
62. PROTESTEZ – 62. Trei ani (09.04.2020)
63. PROTESTEZ – 63. Din vremea pandemiei (1) (14.06.2020)
64. PROTESTEZ – 64. Din vremea pandemiei (2). Mărțișor (01.03.2021)
65. PROTESTEZ – 65. Ştefan (17.08.2021)
66. PROTESTEZ – 66. Iar au năvălit emanueliştii la Providenţa (05.12.2021)
67. PROTESTEZ – 67. Creștinismul bulevardier (19.12.2021)
68. PROTESTEZ – 68. Inadecvare la secolul XXI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s