Scrisoare deschisă – Greșeli impardonabile

Către

Biserica Baptistă Providența ORADEA
Biserica Baptistă Emanuel ORADEA
Comunitatea Bisericilor Creștine Baptiste ORADEA
Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România

Domnilor, doamnelor,

În teologia creștină creștină nu există conceptul de Casa Domnului sau de biserică cu referire la la un loc.

Folosirea acestui concept ÎN ACEST FEL de către Petru Vidu la începutul predicii sale, duminică dimineață, 7 aprilie 2024, la Biserica Baptistă Providența, e cu totul impardonabil.

În 2010, Teofil Stanciu – cel mai bun eseist dintre bloggerii evanghelici (blogosfera evanhelică cuprinde 1.000 de bloguri în lb. română) – făcea următoarea precizare: La ortodocși există dogma (incontestabilă), teologumene (unde se negociază) și opinii teologice (de obicei individuale).

Am reacționat public în mai multe rînduri, atît pe Internet, cît și în adunările organismului eclesial, față de încălcarea acestei dogme INCONTESTABILE.

În unitățile administrativ-eclesiale ale ghetoului pocăiesc domină devoționalismul superficial, populist, antiintelectualist și nonteologic.

Tolba de clișee a plebei pocăiești e plină. Care, precum se vede, e alimentată de… pastori. Am destule exemple, am dat replici în nu puține cazuri.

În 2021:

În teologia creștină Casa lui Dumnezeu nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Paul Negruț

În teologia creștină Casa lui Dumnezeu nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Paul Negruț

În al doilea rînd, folosirea cuvîntului „Domnul” / Domnului este cu totul problematică, întrucît plebea pocăiască nu îl echivalează cu Sfînta Treime, dogma fundamentală a creștinismului.

Sintagma „Casa lui Dumnezeu” ar avea mai multe șanse…

Marius Cruceru (2007): „Isusismul este un pericol dogmatic care poartă o miză mai mare decît multe alte primejdii pentru mişcările evanghelice din România şi nu numai.”

Marius Cruceru (2010): „Protestanţii sînt în primejdia de a cădea în isusism, părăsind creştinismul trinitar tradiţional. Văd scris pe toate gardurile: umbli cu Isus, Îl ai pe Isus în inima ta, ne închinăm lui Isus, îl slujim pe Isus…

Acesta este isusism, o focalizare asupra Celei de a doua Persoane din Treime, desprinsă cu totul de ceea ce o co-determină ontologic, relaţiile cu Tatăl şi cu Duhul.”

Cele trei denumiri care apar în Mărturisirea de credință a Cultului Creștin Baptist din România – Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul, Dumnezeu Duhul Sfânt – reprezintă o altă greșeală impardonabilă, întrucît induce ideea de triteism.

Botezul în bisericile baptiste se face în Numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfînt.

Nu în numele lui Dumnezeu Tataăl, al lui Dumnezeu Fiul și al lui Dumnezeu Sfînt.

DESPRE BISERICĂ – În Mărturisirea de credință… Biserica este definită astfel:

„Noi credem şi mărturisim că, după Noul Testament, totalitatea credincioşilor, fără deosebire de rasă, naţionalitate sau clasă socială, din toate timpurile, din cer şi de pe pământ, formează Biserica lui Hristos; Biserica Universală. această Biserică nu e o organizație pământească vizibilă, ci e organimul viu, spiritual al celor mântuiți, adică a celor ce su crezut în Hristos și au fost născuți din nou.”

Care au crezut în Sfînta Treime!

Prind prilejul, avînd în vedere că sîntem în anul superelectoral 2024, pentru a menționa și faptul că nu este adevărat ceea ce a afirmat Otniel Bunaciu în 2014, pe atunci preşedintele Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din România: „În statutul cultului nostru scrie că pastorii nu au voie să se implice în politică.”

În Statutul Uniunii… scrie că „Păstorii bisericii nu pot fi membri ai partidelor politice.” – Art. 26 (3)

Vezi:

Din istoria minciunilor și dezinformărilor din blogosfera evanghelică

Alin Cristea, 56 de ani, Oradea

Creștin postprotestant, evanghelic moderat – baptist postconservator

Blogger, aforist, poet, compozitor amator, cronicar, polemist, teolog (postprotestant), fost inginer

Peste 15 ani de blogging, 100 de bloguri, peste 120.000 de postări

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului România Evanghelică (49.000 de postări), al blogului RoEvanghelica (51.000 de postări) și al blogului RomaniaEv (21.000 de postări)

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

Alin Cristea, „cel mai celebru blogger evanghelic din România”. (Ionel Tuţac, 28 mai 2015)

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Alin Cristea, mogulul presei evanghelice” (Nicolae Geantă, 19 iulie 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

„Alin imi plac la nebunie mesajele tale teologice ce proving din enciclopedia experientei tale, imi plac ca nu sunt biased, nu ai nici o influenta, you go sola Scriptura! Mi-ar place sa citesc o carte teologica marca Alin Cristea, teologie pura.” (Felix Macovei, 21 august 2017)

„Alinierea gandirii cu exprimarea verbala/in scris. Nu am intalnit pe nimeni care sa fie atat de deschis sa descrie ce gandeste (poate pentru ca ei considera ca e nepotrivit sau nu e relevant)…dar asta inseamna sinceritate si in parte, umblare in lumina. Noi…restul..ne fortam la o piosenie de suprafata (I’m still fighting with it)” (Darius Ile, 6 iulie 2017)

„Cred ca, prin ce faci tu, reusesti sa aduci un echilibru, intr-o zona extrem de dezechilibrata.

Din ce observ eu, mare parte din evanghelici se arunca in exprimari, pompoase, nerealiste, uneori false ( fie pe fond de necercetare sau lipsa de cultura fie pentru a manipula) si altfel de lucruri de acest gen. Ori tu ai darul de a aduce cu picioarele pe pamant astfel de manifestari…” (Corneliu Paraschiv, 21 decembrie 2017)

„Alin Cristea, neobosit luptător al lui Hristos în mediul virtual.” (Emanuel Adrian Sârbu, 29 octombrie 2019)

„Cel mai mare cronicar evanghelic din România” (2021, )

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (16.12.2023
PROTESTEZ – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din BRUXELLES (25.11.2023)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către Biserica Baptistă Providenţa din TIMIŞOARA (23.02.2023)
PROTESTEZ – Scrisoare deschisă către Biserica Sfânta Treime din BEIUȘ (14.02.2023)
Scrisoare deschisă către Andrei Croitoru și Ciprian Bârsan (și Marcel Opriş) (16.12.2022)
Scrisoare deschisă: Către Andrei Croitoru și Iosua Faur, care vor vorbi la Tineret Emanuel Oradea despre rețelele de socializare. Paul Negruț (2022): „Înţelegeţi că ceea ce este virtual nu este real?” (24.11.2022)
Scrisoare deschisă către Costel Ghioancă și Andrei Croitoru (și Cristian Barbosu) (13.11.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – La Centenar: Către Consiliul Bisericesc al Cultului Creştin Penticostal din România şi Senatul Institutului Teologic Penticostal din România (27.07.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către Biserica Baptistă Nr. 2 din TIMIȘOARA (19.02.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către Adunarea Generală a Asociaţilor (AGA) a Radio Vocea Evangheliei (21.01.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către Biserica Sfânta Treime din BEIUȘ (20.01.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către Biserica Baptistă Iris din CLUJ (20.01.2022)
SCRISOARE DESCHISĂ – Către evanghelicii, penticostalii și ‘verişorii’ lor din România (16.01.2022)
Loialitate față de adevăr – Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (18.12.2021)
Adevărul și numai adevărul – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Harul din LUGOJ (17.12.021)
Despre Paul Negruţ – Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (26.07.2021)
Scrisoare deschisă către Comitetul Local Radio Vocea Evangheliei Timişoara şi către Adunarea Generală a Asociaţilor (AGA) a Radio Vocea Evangheliei (21.09.2020)
Scrisoare deschisă către Ioan Panican (06.02.2019)
Scrisoare deschisă către conducerea Uniunii Penticostale din România (03.09.2018)
Scrisoare deschisă către bisericile care sărbătoresc azi, 11 martie, Ziua Mamei (11.03.2018)
PROTESTEZ față de comoditatea spirituală și indiferența civică a baptiștilor și penticostalilor români (22.12.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii români (20.12.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (08.12.2017)
Reformațiunea administrativă și antireformismul spiritual – Scrisoare deschisă către Marius Birgean și Emil Bartoș (11.11.2017)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Lasă un comentariu